Аналіз опитування для педагогічного працівника

У яких класах Ви викладаєте?

 1. Яку тематику для професійного зростання Ви обирали упродовж останніх 5 років? (можна обрати кілька варіантів відповідей)  

Як показало опитування найбільш популярними темами для професійного зростання серед респондентів є  «психологічні особливості роботи зі здобувачами освіти різних вікових категорій» (42,9%) і «використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті» (60%). Це вказує на те, що педагоги проявляють інтерес до психологічного аспекту роботи з учнями різного віку, а також активно використовують інформаційно-комунікаційні технології для поліпшення навчального процесу.

2. За якими формами відбувалося підвищення Вашої професійної кваліфікації? (можна обрати кілька варіантів відповідей)  

Найбільш популярними формами підвищення кваліфікації серед респондентів є «курси ІППО» (88,6%), «онлайн курси» (68,6%) та «самоосвіта» (68,6%). Це свідчить про те, що більшість педагогів активно використовують сучасні технології для навчання і саморозвитку.

  3. У закладі освіти створені умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації тощо?  

Понад 77% респондентів зазначили, що в їхньому закладі освіти створені умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, а також для чергової та позачергової атестації і добровільної сертифікації. Це є позитивним сигналом і свідчить про те, що в ліцеї приділяють увагу професійному розвитку своїх працівників.

 4. Що перешкоджає вашому професійному розвитку? (можна обрати кілька варіантів відповідей)  

На основі наданих даних з опитування про перешкоди у професійному розвитку можна зробити такі висновки:

60% респондентів вважають, що у них немає жодних перешкод у професійному розвитку. Це означає, що більшість людей, які взяли участь в опитуванні, вважають, що їхня професійна кар’єра не має обмежень або перешкод, які негативно впливають на їх розвиток.

37,1% респондентів вказали, що недостатня матеріально-технічна база є перешкодою для їхнього професійного розвитку. Це означає, що в цих випадках обмежені ресурси та технічні засоби, необхідні для ефективної роботи, створюють перешкоди для подальшого професійного зростання.

Інші варіанти відповідей, такі як опір з боку керівництва, відсутність матеріального заохочення чи погані умови праці, не були відзначені у даному опитуванні.

5. Які джерела/ресурси Ви використовуєте при розробленні календарно-тематичного планування?

За результатами опитування, можна зробити наступні висновки:

Більшість учасників опитування (40%) використовують зразки, що пропонуються фаховими виданнями при розробленні календарно-тематичного планування. Це свідчить про важливість доступу до якісних матеріалів та ресурсів, що надаються фаховими виданнями, для планування навчального процесу.

Також значна частина учасників (40%) зазначили, що вони використовують розробки з інтернет-сайтів і блогів, які стосуються викладання конкретного предмету. Це вказує на використання сучасних джерел інформації та можливість отримання актуальних матеріалів для планування навчального процесу.

Більшість учасників опитування (91,4%) також вказали, що вони користуються рекомендаціями Міністерства освіти і науки України. Це свідчить про значущість офіційних рекомендацій та нормативно-правової бази для планування навчального процесу відповідно до вимог державного органу освіти.

Додаткові джерела, такі як досвід, запозичений у колег (17,1%), спільна робота з колегами (42,9%) та власний досвід (68,6%), також мають значну вагу при розробленні календарно-тематичного планування. Це вказує на важливість обміну досвідом та співпраці з колегами для розвитку якісного навчального процесу.

Ніхто з учасників опитування не вказав «інше» як джерело або ресурс при розробленні календарно-тематичного планування. Це свідчить про те, що учасники опитування здебільшого використовують традиційні джерела і ресурси, зазначені у питаннях опитування.

Загалом, результати опитування показують, що розроблення календарно-тематичного планування залежить від комбінації різних джерел та ресурсів. Фахові видання, рекомендації Міністерства освіти і науки України, розробки з інтернет-сайтів та блогів, а також власний досвід та спільна робота з колегами є основними джерелами для розроблення планування.

 6. Укажіть у який спосіб Ви поширюєте власний педагогічний досвід?  

На основі наданих даних з опитування про поширення власного педагогічного досвіду можна зробити такі висновки:

34,3% респондентів вказали, що не мають оприлюднених розробок. Це означає, що ці люди не діляться своїм досвідом або не мають можливості чи бажання опублікувати свої розробки та ідеї.

31,4% респондентів зазначили, що поширюють свій педагогічний досвід на освітніх онлайн платформах. Це свідчить про використання сучасних технологій та ресурсів для донесення свого досвіду до широкої аудиторії.

25,7% респондентів назвали професійні спільноти соціальних мереж як засіб поширення свого досвіду. Це свідчить про важливість комунікації та спілкування з колегами для обміну ідеями та передачі знань.

Інші варіанти відповідей, такі як публікації на сайті закладу, у блогах, у матеріалах конференцій, в фахових виданнях або інше, були менш популярними серед респондентів.

Загалом, можна зробити висновок, що респонденти використовують різні канали і платформи для поширення свого педагогічного досвіду. Це включає онлайн платформи, професійні спільноти соціальних мереж та інші засоби комунікації.

 7. Наскільки Ви погоджуєтесь із твердженнями:  

На основі наданих даних з опитування щодо співпраці між керівництвом та педагогічними працівниками та їхньої взаємодії можна зробити такі висновки:

Загалом, керівництво виявляє відкритість для спілкування. 27 респондентів (77,1%) зазначили, що керівництво відкрите для спілкування, тоді як 8 респондентів (22,9%) відповіли, що переважно так.

Співпраця між керівництвом та педагогічними працівниками, а також забезпечення зворотного зв’язку щодо їхньої праці є активними. 23 респонденти (65,7%) зазначили, що співпраця і зворотний зв’язок існують, тоді як 11 респондентів (31,4%) відповіли, що переважно так. Це свідчить про важливість взаємодії та обміну інформацією між керівництвом та педагогічними працівниками.

Керівництво також демонструє відкритість до пропозицій, що надаються педагогічними працівниками щодо покращення якості освітнього процесу. 22 респонденти (62,9%) погоджуються з цим, тоді як 12 респондентів (34,3%) відповіли, що переважно так.

Щодо можливості педагогічним працівникам висловлювати власну думку, навіть якщо вона не співпадає з позицією керівництва, 21 респондент (60%) погоджується з цим, тоді як 11 респондентів (31,4%) відповіли, що переважно так.

Заходи, спрямовані на допомогу педагогічним працівникам у адаптації до змін умов праці, також використовуються в закладі освіти. 20 респондентів (57,1%) погоджуються з цим, тоді як 14 респондентів (40%) відповіли, що переважно так. Це свідчить про те, що установа стежить за змінами у сфері освіти та надає підтримку педагогічним працівникам у їхній адаптації.

Щодо дотримання прав педагогічних працівників у закладі освіти, 23 респонденти (65,7%) погоджуються з твердженням, що їхні права дотримуються, тоді як 3 респонденти (8,6%) відповіли, що переважно ні. Це може вказувати на наявність деяких проблем або неузгодженостей щодо дотримання прав педагогічних працівників у деяких випадках.

Керівництво підтримує педагогічних працівників щодо розвитку закладу і місцевої громади. 24 респонденти (68,6%) погоджуються з цим, тоді як 11 респондентів (31,4%) відповіли, що переважно так. Це свідчить про те, що керівництво підтримує педагогічний колектив і виявляє інтерес до розвитку закладу та співпраці з місцевою громадою.

Загалом, результати опитування свідчать про позитивну співпрацю між керівництвом та педагогічними працівниками в багатьох аспектах, таких як відкритість для спілкування, співпраця, врахування пропозицій, підтримка розвитку закладу та дотримання прав педагогічних працівників. Однак, деякі аспекти, такі як дотримання прав педагогічних працівників та їхня можливість висловлювати власну думку незалежно від позиції керівництва, можуть потребувати більшої уваги та вдосконалення. Також, значна частина респондентів (34,3%) зазначили, що не мають оприлюднених розробок, що може вказувати на необхідність більшої підтримки та стимулювання педагогічних працівників для поширення їхнього досвіду та розробки нових матеріалів.

8. Ви задоволені освітнім середовищем та умовами праці у закладі?  

За результатами опитування, більшість респондентів (94,3%) виявили задоволеність освітнім середовищем та умовами праці у закладі. З цих людей, 54,3% відповіли, що переважно задоволені, а 40% – цілком задоволені. Зауважимо, що лише дуже маленький відсоток респондентів (2,9%) виразили незадоволеність освітнім середовищем та умовами праці, будучи переважно незадоволеними.

Це позитивні результати, що свідчать про те, що більшість педагогічних працівників сприймають своє освітнє середовище та умови праці в закладі як задовільні. Однак, необхідно враховувати думки та потреби тих, хто висловив переважно незадоволеність, і працювати над вдосконаленням умов праці для забезпечення задоволення всіх педагогічних працівників.

9. Ви задоволені мотиваційними заходами, які практикуються у закладі освіти?  

За результатами опитування, більшість респондентів (91,4%) виявили задоволеність мотиваційними заходами, які практикуються у закладі освіти. З цих людей, 54,3% відповіли, що переважно задоволені, а 37,1% – цілком задоволені. Дуже маленький відсоток респондентів (2,9%) відповіли, що ні, вони не задоволені мотиваційними заходами, а 5,7% відповіли, що переважно ні.

Загалом, результати свідчать про те, що більшість педагогічних працівників мають позитивне ставлення до мотиваційних заходів, які практикуються у закладі освіти. Проте, необхідно враховувати думки тих, хто висловив переважно незадоволеність або незадоволеність, і працювати над поліпшенням мотиваційних заходів, щоб задовольнити потреби всіх педагогічних працівників і стимулювати їхню продуктивність та задоволеність роботою.

10. Психологічний клімат закладу освіти сприяє співпраці педагогів?  

За результатами опитування, більшість респондентів (91,4%) вважають, що психологічний клімат закладу освіти сприяє співпраці педагогів. З цих людей, 45,7% відповіли, що у закладі створені всі умови для співпраці, а так само 45,7% відповіли, що у цілому так, але співпраця переважно є ситуативною.

Маленький відсоток респондентів (1,9%) відповів, що у цілому ні, співпраця з колегами практично відсутня. Також, 5,7% відповіли, що психологічний клімат закладу не сприяє співпраці.

Загалом, більшість педагогічних працівників вважають, що психологічний клімат закладу сприяє співпраці. Однак, варто звернути увагу на думки тих, хто відповів, що співпраця є ситуативною або практично відсутня. Це може вказувати на необхідність подальших зусиль для створення сприятливого психологічного клімату, що сприяє співпраці між педагогами.

Висновок:

За результатами опитування вчителів можна зробити висновок, що  за останні п’ять років спостерігається популярність тематик, пов’язаних з психологічними особливостями роботи з учнями різного віку та використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті.

Більшість педагогів використовують різні форми підвищення своєї професійної кваліфікації, такі як курси ІППО, онлайн-курси та самоосвіта. Даний факт свідчить про активне використання сучасних технологій та доступних ресурсів для навчання та саморозвитку.

Більшість опитаних підтвердили, що у ліцеї створені умови для постійного підвищення кваліфікації, чергової та позачергової атестації, а також добровільної сертифікації педагогів. Отже, освітній заклад дбає про професійний розвиток своїх працівників.

При розробленні календарно-тематичного планування педагоги використовують різні джерела та ресурси, зокрема зразки з фахових видань, розробки з інтернет-сайтів та блогів, рекомендації Міністерства освіти і науки України, а також обмін досвідом з колегами. Це свідчить про важливість доступу до якісних матеріалів, сучасних джерел інформації та співпраці між педагогами для розвитку якісного навчального процесу.

Загалом, результати опитування вказують на активний інтерес педагогів до професійного зростання, використання сучасних технологій та доступних ресурсів для навчання та саморозвитку. Важливо зазначити, що створення умов для постійного підвищення кваліфікації, атестації та сертифікації педагогів у закладах освіти є позитивним сигналом щодо підтримки професійного розвитку учителів.

Недостатня матеріально-технічна база  створює перешкоди для педагогів, що може негативно позначитися на результативності їх роботи і можливостях професійного зростання. Отже, важливо забезпечувати необхідні ресурси і умови для педагогічної діяльності та подальшого професійного розвитку.

Опитування показало , що професійне зростання педагогів залежить від поєднання різних чинників, таких як інтерес до актуальних тематик, використання сучасних технологій, підтримка з боку організації освіти, доступ до якісних ресурсів та обмін досвідом з колегами. Всі ці аспекти сприяють підвищенню якості навчання і розвитку педагогічної професії.

Щодо співпраці між керівництвом та педагогічними працівниками, виявлено позитивні тенденції. Адміністрація ліцею відкрита для спілкування за даними 77,1% респондентів, а співпраця та зворотний зв’язок існують за даними 65,7% респондентів. Крім того, керівництво проявляє відкритість до пропозицій педагогічних працівників щодо покращення освітнього процесу (62,9% респондентів).