Висновок проведеного самооцінювання “Напрям 4. Управлінські процеси” у Ліцеї №8 Львівської міської ради за допомогою інформаційно-аналітичної системи зовнішнього оцінювання і самооцінювання освітніх та управлінських процесів EvaluEd. березень – квітень 2024
Загальна інформація
Самооцінювання за напрямом 4 (Управлінські процеси) показує, що в загальному результаті участь в анкетуванні взяли батьки, педагогічні працівники, учні (віком від 14 років), практичний психолог/соціальний педагог, представники учнівського самоврядування, керівник закладу освіти та їх заступники. Загальна кількість респондентів показує активну участь в самооцінюванні, що сприяє більш об’єктивному аналізу ситуації в Ліцеї.
Оцінка рівнів якості управлінських процесів
Вимога 4.1: Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених завдань
- Результат показує, що стратегія розвитку та система планування діяльності закладу знаходяться на рівні, що вимагає покращення.
Вимога 4.2: Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.
- Відносини довіри, прозорості та дотримання етичних норм також потребують покращення. Необхідно впроваджувати заходи для підвищення рівня довіри серед учасників освітнього процесу.
Вимога 4.3: Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників
- Ця вимога має достатній рівень, що свідчить про позитивну кадрову політику та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників. Проте, потрібно продовжувати роботу в цьому напрямі для досягнення високого рівня.
Вимога 4.4: Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою
- Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму потребує покращення. Важливо активізувати конструктивну співпрацю між учасниками освітнього процесу та посилити взаємодію з місцевою громадою.
Вимога 4.5: Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності
- Рівень формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності потребує покращення. Необхідно приділити більше уваги питанням академічної доброчесності та впровадженню відповідних заходів.
Висновок за результатами самооцінювання
Покращення стратегії розвитку та планування. Для покращення якості управлінських процесів переглянути наявні стратегії розвитку та планування діяльності закладу освіти. Важливо впровадити більш ефективні методи моніторингу виконання поставлених завдань, що дозволить своєчасно виявляти та коригувати проблемні аспекти, а також визначити, які аспекти працюють добре, а які потребують покращення. Створити робочу групу з представників адміністрації, педагогів, батьків та учнів для спільної розробки нової стратегії. Впровадити сучасні методи планування, такі як SWOT-аналіз (сильні та слабкі сторони, можливості та загрози).
Зміцнення довіри та прозорості. Впровадити відкритих комунікаційних каналів та регулярних зустрічей з учасниками освітнього процесу сприятиме зміцненню довіри та прозорості. Це допоможе створити сприятливий клімат для відкритого обговорення проблем та прийняття рішень на основі колективної думки.
Підтримка професійного розвитку. Адміністрація Ліцею надаватиме можливість для професійного росту педагогів. Це включатиме організацію тренінгів, семінарів та інших заходів, спрямованих на розвиток професійних навичок та компетенцій.
Людиноцентричний підхід в освітньому процесі. Необхідно активізувати співпрацю між учасниками освітнього процесу та розвивати партнерські відносини з місцевою громадою. Це сприятиме прийняттю управлінських рішень на основі конструктивної співпраці, що своєю чергою підвищить ефективність освітнього процесу у Ліцеї.
Підвищення рівня академічної доброчесності. Розробити в Ліцеї та впровадити програми, спрямовані на формування культури академічної доброчесності серед учнів та педагогів. Це допоможе створити умови для чесної та справедливої навчальної діяльності, а також сприятиме зростанню моральних та етичних цінностей у закладі освіти.
Висновок
Ліцей має певні досягнення, але також існують області, які потребують значних покращень для досягнення високого рівня якості управлінських процесів. Виконання наведених запланованих заходів сприятиме підвищенню ефективності управління, покращенню взаємовідносин між учасниками освітнього процесу та забезпеченню високого рівня якості освіти.